hm Michał Mojski, komendant Hufca ZHP Łuków, nauczyciel wiedzy o społeczeństwie i historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie, brał udział w seminarium naukowym we Francji. Odbył się tam cykl wykładów i warsztatów na temat „Edukacja historyczna i obywatelska: Shoah jako punkt wyjścia”
hm Michał Mojski gościł na seminarium w Paryżu w dniach od 7 do 10 maja. Cykl wykładów i warsztatów zorganizował Instytut Mémorial de la Shoah w Paryżu oraz rządowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Spotkanie nauczycieli z Polski i Francji nosiło tytuł: „Edukacja historyczna i obywatelska: Shoah jako punkt wyjścia” („Enseignement de l’histoire et éducation citoyenne: la Shoah comme point de départ”). Pedagodzy z Polski i Francji zajmowali się dziejami II wojny światowej, ze szczególnym uwzględnieniem Holokaustu oraz dziejów kolaboracyjnego rządu Vichy we Francji. Ocena ludobójstwa z tamtego okresu stała się również podstawą do dyskusji o innych zbrodniach przeciwko ludzkości, dyskryminacji, uprzedzeniach, stereotypach. Umożliwiło to również francuskim naucycielom zrozumienie polskiej perspektywy. Uczestnicy odwiedzili teren dawnego obozu przejściowego w Drancy oraz poznawali nowe, ciekawe metody nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie.
To nie pierwsze zagraniczne szkolenie, w którym brał udział nasz komendant Reprezentował on już Polskę w 2010 roku w Tallinnie w Estonii podczas warsztatów: „Wieloaspektowe podejście do nauczania – uczenia się historii: różnorodne narzędzia rozwijania empatii i szacunku do różnorodności” („Multi-perspective approach on learning and teaching History: Different tools to develop empathy and respect for diversity”), a w 2011 roku - w Borgarnes w Islandii podczas warsztatów: „Trening uwrażliwiający na problemy migracji, dyskryminacji, kultury i różnorodności ze strategią nauczania tych zagadnień w różnych grupach wiekowych" („Sensitisation training with reference to migration, racism, discrimination, culture and diversity with strategies for teaching these issues to diverse age groups”).
hm Michał Mojski jest twórcą autorskiego programu nauczania wiedzy o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym, „Civis sum! – Jestem obywatelem!”, nagrodzonego w konkursie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz innowacji pedagogicznej, „Aktywny i twórczy obywatel – edukacja medialna, prawna i obywatelska”, zatwierdzonej przez Lubelskiego Kuratora Oświaty. Obydwa pomysły są realizowane w I LO w klasie o rozszerzeniu historia – wiedza o społeczeństwie, przygotowującej do studiów na prawie, psychologii, stosunkach międzynarodowych i innych kierunkach.